Wednesday, September 09, 2015

سوسن فرخ نیا و برگزاری سومین جشنواره بین المللی تئاتر ایرانی –لندن

چهار شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹ سپتامبر ۲۰۱۵

عفت ماهباز


jashnvare3-theatre-london-0.jpg

سومین جشنواره بین المللی تئاتر ایرانی –انگلیسی لندن، امروز هشتم سپامبر در تئاتر آرتز دپولندن، شروع به کار کرد. این جشنواره به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.امسال سومین سالی است که این جشنواره به همت و مدیریت سوسن فرخ نیا برگزار می گردد .

قبل از افتتاح جشنواره، هادی خرستدی شاعر و طنزپرداز ایرانی به صحنه امد، از مرگ نابهنگام ناصر یوسفی بازیگر و کارگردانِ تئاتر و کوشندۀ فرهنگی سخن گفت و یاد او را گرامی داشت و از حاضران خواست به یاد او چند ثانیه دست بزنند ناصر یوسفی در روزِ سه شنبه ۲۵ اوت، در استکهلمِ سوئد از دنیا رفت. 
سپس خانم سوسن فرخ نیا به صحنه امد و سومین جشنواره تئاتر ایرانی – لندن را افتتاح نمود او ضمن خوش آمد به حاضران از تلاش همکاران خود در برپایی و برگزاری این چشنواره تشکر کرد. او همچنین تاکید کرد که بدون تلاش "هنر آموزان تئاتر سام" جشنواره نمی توانست پا گیرد.

حمید دانشور، «عوارض دیر رس انقلاب»، بخشی از مجموعه حکایت های شاد ایرج پزشکزاد در کتاب رستم صولتان را روخوانی نمود. او با تغییر صدا در نقش افراد مختلف این خوانش را به نحو هنرمندانه ای به اجرا گذاشت.

در بخش دیگر افتتاحیه جشنواره شهریار شاهی خواننده موسیقی پاپ و کلاسیک با صدای زیبایش به هنرنمایی پرداخت.

در بخش پایانی شب افتتاحیه یک نمایش کمدی به کارگردانی منوچهر نامورحقیقی، به اجرا در آمد. نمایش با زبان طنز حوادث را پیش روی
 تماشاگران گذاشت و خنده بر لب هایشان نشاند.

در این ۵ روز جشنواره بین المللی تئاتر ایرانی – لندن، در کنار اجرای نمایش های مختلف از سراسر دنیا، نمایشگاه نقاشی مریم هاشمی هم خواهد درخشید. هر تابلوی مریم خود نمایشی است از رنگ ها و طنزها که انسان به دیدن ان راغب می شود..

عفت ماهباز ، لندن هشتم سپتامبر ۲۰۱۵
http://efatmahbaz.com/

:For full article visit
http://asre-nou.net/php/view.php?objnr=35815


0 Comments:

Post a Comment

<< Home